Wdrażanie TIK w szkole

WDRAŻANIE TIK W SZKOLE - od projektu do monitoringu 

 

Szanowni  Państwo!

Kompetencje informatyczne to jedna z kompetencji kluczowych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania w dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym. Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego zobowiązuje szkoły do szerokiego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) jako narzędzia codziennej pracy dydaktycznej już od pierwszego etapu edukacyjnego.  Wdrożenie TIK to zadanie i obowiązek dyrektora, a przy tym ważny element strategii zarządzania szkołą.

Zapraszamy na 1 - dniowe szkolenie, na którym kompleksowo przedstawimy w/w zagadnienia.

Oferowane szkolenie pozwoli: 
  • zaprojektować proces wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) do codziennej praktyki szkolnej,
  • opracować program rozwijania kompetencji cyfrowych nauczycieli pracujących w szkole,
  • zapoznać się z zasobami edukacyjnymi dostępnymi online i innymi narzędziami wykorzystywanymi w dydaktyce przedmiotowej,
  • monitorować skuteczność procesu wdrażania TIK w szkole.
Program szkolenia: 
  • TIK jako narzędzie aktywizacji i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów.

  • Cztery filary cyfrowej szkoły:

    • infrastruktura,

    • sprzęt,

    • kompetencje nauczycieli,

    • zasoby.

  • Model SAMR – czyli etapy wdrażania technologii w szkole.

  • Przykładowe zasoby, programy i aplikacje wykorzystywane w dydaktyce przedmiotowej.

  • Szkoła w chmurze, czyli gdzie?

  • TIK a aranżacja przestrzeni szkolnej.

  • Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci?

  • Monitorowanie wdrożenia oraz ewaluacja efektów wykorzystywania narzędzi TIK.

 

Informacje dodatkowe: 

UCZESTNICY SZKOLENIA OTRZYMAJĄ ZESTAW MATERIAŁÓW PISEMNYCH (ok. 150 stron) W FORMIE SKRYPTU i WERSJĘ ELEKTRONICZNĄ NA PŁYCIE CD do wykorzystania w swojej placówce. KAŻDY UCZESTNIK SZKOLENIA OTRZYMA ZAŚWIADCZENIE POŚWIADCZAJĄCE UDZIAŁ W SZKOLENIU.

Szkolenie poprowadzi:

Magdalena Bogusławska - Menedżerka oświaty, edukatorka, członkini grupy Superbelfrzy RP. Pracowała jako Prezes Zarządu Fundacji Primus, ekspertka projektów edukacyjnych Kulczyk Foundation, dyrektor Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych – ORKE WSiP, dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz jako wicedyrektor Społecznego Gimnazjum nr 20 Zespołu Szkół Bednarska w Warszawie. Obszarami jej zainteresowań są nowoczesne technologie w procesie uczenia się - nauczania, problematyka motywacji i kształtowania uczniowskiej aktywności, wdrażanie zmiany, zagadnienia przywództwa, doradztwo edukacyjno-zawodowe, dwujęzyczność oraz edukacja wielokulturowa.